Holandia dowiedziała się o Polsce. Zagraniczna kampania promocyjna odniosła gigantyczny sukces

Od czerwca do sierpnia 2024 roku amsterdamski oddział Polskiej Organizacji Turystycznej przeprowadził intensywną kampanię promocyjną, której celem było przyciągnięcie holenderskich turystów do Polski. Po liczbach można sądzić, że się udało, a przynajmniej już wiele zrobiono w tym kierunku.
Fot. Pixabay.com
Data publikacji: 2024-09-05 Fot. Pixabay.com

Miłosz

Data dodania: 2024-09-05

Wyniki kampanii są imponujące – wygenerowała ona blisko 4 miliony wyświetleń, a niemal 871 tys. osób aktywnie weszło w interakcję z reklamami. To świetne wyniki, zwłaszcza wziąwszy pod uwagę, że w Holandii mieszka około 18 mln ludzi.


Wyniki mówią same za siebie


Reklamy były prowadzone na różnych platformach Google, w tym w wyszukiwarce, na stronach partnerskich oraz na YouTubie. Ostatecznie kampania wygenerowała aż 3,92 miliona wyświetleń, co świadczy o ogromnym zainteresowaniu oraz skuteczności przekazu. Z kolei współczynnik interakcji wyniósł 22,24%. To oznacza, że niemal milion osób kliknęło w reklamy lub podjęło inne działania związane z promocją Polski.


Według Dominiki Szulc, dyrektor zagranicznych ośrodków POT w Beneluksie, tak wysoki poziom zaangażowania jest efektem precyzyjnego dobrania grupy docelowej oraz przemyślanej strategii dystrybucji treści.


Holenderscy seniorzy wiodą prym w turystycznych poszukiwaniach w internecie


Analiza danych demograficznych ujawnia interesujące fakty. Kampania dotarła przede wszystkim do osób powyżej 45 roku życia, zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Szczególnie wyróżnia się grupa mężczyzn w wieku 65+. Co to oznacza?


To może sugerować rosnące zainteresowanie turystyką wśród starszych mieszkańców Holandii. To istotna informacja dla przyszłych kampanii. Ich organizatorzy będą wiedzieć, na potrzebach której grupy wiekowej warto się skupić.


Po pracy, po południu i wieczorami


Kiedy Holendrzy najchętniej angażują się w treści reklamowe? Analiza efektywności kampanii według dnia tygodnia i pory dnia pokazuje, że reklamy były najskuteczniejsze w godzinach popołudniowych i wieczornych, szczególnie między 15 a 21. Wygląda na to, że Holendrzy najchętniej zajmują się takimi treściami po zakończeniu obowiązków.


Wyniki letniej kampanii promocyjnej Polski w Holandii jasno pokazują, że precyzyjne targetowanie i dobrze przemyślana strategia dają wymierne efekty. Imponująca liczba wyświetleń i wysoki współczynnik interakcji świadczą o skuteczności działań oraz o rosnącym zainteresowaniu Polską wśród holenderskich turystów, zwłaszcza seniorów.


Kampania na razie w pełni zrealizowała swoje cele. Miała wzmocnić wizerunek Polski jako atrakcyjnego celu podróży i to zrobiła. Oczywiście przed sektorem turystycznym jeszcze wiele pracy skoncentrowanej na podtrzymaniu tego trendu, jednak kampania zakończona sukcesem to na pewno krok w dobrą stronę, który może zaowocować jeszcze większymi rezultatami w przyszłości.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Noclegi

Domki Marion

ul. Dolna 1b, Karpacz

Willa Marion

ul. Dolna 1b, Karpacz

Zielone Roztocze

ul. Rybnica 37P, Susiec